Share Button

Zdravím rybáři a rybářky, konečně je tu pátek. Skončil jsem v práci a čekám na příjezd teamového kolegy Vaška s kterým vyrážíme o víkendu na všeobecné závody jednotlivců, kde budeme reprezentovat barvy MS Range. Já opět s feedrařinou a Vašek s plavanou.

Již v pátek byl možný předprodej lístků a proto jsme nic nenechali náhodě a koupili je předem. Večer ještě proběhla porada na doladění taktiky a kontrola vybavení. Opravdu jsme nechtěli nic podcenit. Econ NX 360 MH s navijákem Econ NX 4500 a návinem 0.20 mm je sestava, která mě nikdy nezklamala. Vašek si vybral plavačkový Power Float 360 osazený navijákem Econ NX 3500 a návinem 0,18 mm.

Shodou okolností jsme si nezávisle na sobě vybrali stejné krmení a to Red Carp a X-31 Red s tím, že Vašek je míchal v poměru 1:1 a přidal kukuřici a malé pelety s příchutí třešeň. Já osobně to raději míchám v poměru 2 :1 kdy 2 části jsou Carp red a 1 část X-31, navíc jsem směs obohatil o anglickou vločku. Bokem do krabičky jsem si nachystal předmáčenou řepku a rozstříhanou kukuřici, kterou jsem promíchal s peletkama, též příchuť třešeň. Pelety přebírají vlhkost z kukuřice a začnou tedy ve vodě dříve pracovat. Jako nástrahu jsme použili kukuřici a masné červy, buďto samostatně nebo jejich kombinace.

Co se týká celkové sestavy, zvolil jsem háček velikosti 8 Strong feeder P-110 a návazec 0,18mm v délce 30 cm připojený na krouceném vlasu z vlasce 0,22 mm a délkou 15 cm. Poté následoval obratlík pro spojení krouceného a kmenového vlasce, gumový korálek na ochranu uzlíku, průběžné krmítko na obratlíku se závěskou a samozřejmě došlo ke klipování a přenesení vzdálenosti na druhý prut pomocí vidliček. Vašek navázal velikost háčku 10 stejný typ jako já a sílu návazce 0.14 mm v délce zhruba 30 cm. Dále obratlík 0.75 g, průběžný 8 g splávek před vyvážen 6 g, dovážen 2 bročky a bavlnka jako zarážka hloubky. Celková hloubka byla zvolena tak, aby nástraha s návazcem ležela 5 až 10 cm na dně.

Je 6 hodin ráno a máme tu start závodu a s tím i povolené krmení. Každý z nás posílá 10 x krmení na své lovné místo. Já v podobě velkého krmítka a Vašek v podobě vnadících koulí o velikosti menšího pomeranče. Zhruba hodinu zkoušíme každý jinou nástrahu, když v tom se rozjel splávek. Podařilo se zdolat první rybu. Kapřík 38 cm, žádný obr, ale byl to kontakt s rybou. Václav neváhá a posílá sestavu zpět do vody a přikrmuje. Během dalších 2 hodin zdolává 3 kapry a o 4 přichází. To už já začínám být nervózní, jelikož jsem stále bez ryby. Začal jsem experimentovat. Různě nástrahu zvedat, ať už umělým červíkem nebo kukuřicí. Nakonec mi pomohlo zjemnění návazce a prodloužení až na 60 cm. Přecházím na háček velikosti 12 a sílu návazce 0.14 mm, nástraha zrnko kukuřice a masný červ. Do konce závodu zbývají 3 hodiny a musím co nejvíc zabojovat, abych dohnal náskok ostatních rybářů a nevzdat se do poslední minuty. Skóre je 15 :10 pro feeder, ale tajně doufáme, že Václav ulovil největší rybu závodu. Měl totiž kapříka 48 cm.

A máme tu vyhlášení výsledků, oba dva jsme napnuti. Stále v nás zůstává naděje na umístění. Trofej za největší rybu Vaškovi utekla o 1 cm. Přišlo vyhlášení třetího místa a ani zde naše jména nezazněla, až u druhého místa se ozvalo mé jméno. Druhé místo a velká radost. Loučím se s kolegou a šťastný odjíždím domů.

Všem přejeme spoustu úspěchů u vody.